Нашия говор
освен психическия и духовен ефект, който звукът възпроизвежда върху човека,
съществува и физически ефект. От метафизична гледна точка дишането е жизнен ток
на праната. В нашите гласове също има част от живота и именно в тази степен
техният жизнен ток може да се чуе, той докосва праната на живите създания и им
придава допълнителен живот. Говорът ни говоря за хармоничния говор не заставя
мозъка много да мисли за техническата страна, той не принуждава Душата да мисли
за Духовни неща, той не заставя сърцето да мисли по-дълбоко. Той не докосва
Сърцето и Душата, а стига до физическото тяло, позволява му да обнови жизнената
сила с помощта на определен ритъм и определен звук. Това дава на хората, имам
пред вид мнозинството, голяма сила, енергия и заинтересованост, отколкото
раздразнителния, който напряга ума. Тези, които не искат да бъдат възвишени Духовно, не вярват в Духовни неща и не искат да се затрудняват, макар че в
същото време той въздейства върху всички, които го слушат. Ако се опитате да
сравните глас и инструмент, ще видите, че това е невъзможно, защото гласът е
жив. Движение, поглед, съприкосновение, дори дишането, излизащо от ноздрите, не
се разпростират така далеч, както гласът. Съществуват три степени на тока на
дишането. Първата степен е простото дишане, вдишвано и издишвано през ноздрите.
Този ток се простира навън и има определен ефект. По-голямата степен на тока на
дишането е духането. Когато човек духа през устните, този ток на дишането се
направлява по-интензивно, затова лечителите, разбиращи този принцип, го
използват. А третата степен, която дишането е най-интензивно, има звук, защото
тук дишането, излизащо под формата на звук, е оживено. В Близкия Изток сред
православните християни и арменци съществува обичай да не се използва орган в
църквите те използват акорд или звук, който издават десет или дванадесет човека
със затворени устни. И всеки, който го е чувал, ще каже, че те са прави звукът
на органа е значително по-изкуствен в сравнение със звука, възпроизведен от
гласовете на тези хора със затворени устни. Той има такъв забележителен
магически ефект, прониква така далече и толкова дълбоко в сърцето и създава
такава религиозна атмосфера, че човек не чувства никаква необходимост от орган,
това е естествен орган, създаден от Бога. И така, какво въздействие създава
този ток на живота, който идва чрез дишането, проявява се като глас и трогва
другия човек? Той докосва петте чувства, а те са зрение, слух, обоняние, вкус и
осезание, въпреки че идва непосредствено чрез чувството на слуха. Но човек чува
звука не само с ушите, той чува звука с всяка пора на тялото си. Звукът се
пролива в цялото му същество и в съответствие с определено влияние забавя или
ускорява ритъма на циркулация на кръвта или възбужда нервната система или я
успокоява, пробужда в човека по-силни страсти или го умиротворява, носейки му
покой. В съответствие със звука се възпроизвежда определен ефект. Затова знанието за звука може да даде
на човека магически инструмент за управление, настройка, контрол и използване
на живота, а също при помощ на другите хора да има най-голяма полза. Певците на
древността са изпитвали ефекта от своите духовни практики отначало върху самите
себе си. Те пеели една нота около половин час и изучавали ефекта, оказван от
тази нота върху различните центрове на своето тяло какъв жизнен ток произвежда
тя, как отваря интуитивните способности, как създава ентусиазъм, как дава
допълнителна енергия, как успокоява и лекува. За тях това не била теория, а
жизнен опит. Знайте, че звукът става видим под формата на излъчване. Това
означава, че енергията, приемаща формата на звука, преди да стане видима, се
поглъща от физическото тяло. По такъв начин физическото тяло възстановява
силите си и се зарежда с нов магнетизъм. При внимателно изучаване на психология
вие ще забележите, че певците притежават по-голям магнетизъм от средния човек.
Защото чрез собствените си вокални практики техният глас оказва ефект върху
самите тях и те създават електричество в себе си по такъв начин се зареждат с
нов магнетизъм всеки път, когато се упражняват. В това се състои тайната на
магнетизма на певеца. Така лека полека се приближаваме към въпроса за това,
какво е правилното и неправилното използване на звука. Всичко зависи от
конкретния случай в един случай определен звук може да бъде използван правилно,
а в друг случай същият звук може да се използва неправилно. Това би могло да се
определи по хармоничния или дисхармоничен ефект, възпроизведен от него. Тази
височина на тона, която е естествената височина на гласа, ще бъде източник на
собственото изцеление за човека, както и за другите хора, когато той пее или
говори със нота с такава височина. Човек, който е намерил ключовата нота на
своя собствен глас, притежава ключа към своя собствен живот. Така този човек с
помощта на ключовата нота на своя глас може да управлява своето и на останалата
си част на битието и да помага на другите. Същевременно, обаче, съществуват
множество случаи, когато това знание е недостатъчно, защото касае само този
човек и неговата останала част / половинка /, тяхната собствена нота и
естествената височина на неговия и техните гласове взети заедно. Огромно
нещастие в света на звука днес е това, че хората отиват твърде далече от
естествения глас и това е предизвикано от комерсиализацията. И точно затова Аз лично
избягвам да слушам такава музика. Ще ви кажа, че магическото очарование е
заключено в естествения глас. Всеки човек е надарен и Бог му е дал
определена височина на тона, естествена нота, и ако той развие тази нота, това
е магия и той може да сътвори чудо. Ще кажете нима съществуват толкова
гласове? Съществуват толкова гласове, колкото Души съществуват те не могат да
бъдат класифицирани. Но-о могат да бъдат на една чистота, както единствено при
сродните Души. Но освен при пеене, дори при разговор, сред сто души вие ще
намерите един, който говори със своя естествен глас и деветдесет и девет
имитиращи. Те подражават на някого, въпреки че не знаят за това. Такова нещо,
което намирате сред възрастните хора, ще намерите и сред малките деца. В детето
съществува тенденция да променя своя начин на действие или имитация. Всеки пет
или десет дни, всеки месец детето променя маниера си на говорене, своя глас и
думи то променя много неща защото позволява. А къде детето се учи на тях? Ами
най вече от децата в училище. То вижда друго дете, ходещо по един или друг
начин, или жестикулиращо, мънкащо или разговарящо по определен начин. Детето не
осъзнава това, което е чуло или видяло, а след това просто прави същото така то
продължава да се променя. По такъв начин всеки човек, не осъзнавайки това,
променя своя глас и така естественият глас се губи. Да съхраниш своя естествен
глас означава да притежаваш огромна сила, но-о човек не може да го съхранява
винаги. За да може гласът да има силен ефект, не е необходимо човек да бъде
певец. Това, което е необходимо да прави, е да практикува науката за дишането
по различни начини. Първо трябва да знае как да диша, след това как да духа, а
след това ще се научи как да възпроизвежда звук, да произнася думите. Ако се
упражнява по тези три начина, той ще достигне силата, скрита във всяка Душа. Не
е необходимо човекът да бъде певец, но му е необходимо да отделя част от своето
време, дори съвсем малко, колкото може пет, десет или петнадесет минути на ден
за своя глас, за неговото развитие. И да не позволява да има вмешателства отвън
за да не загуби своето и да стане един добър имитатор. Затова
Бъдете
Винаги В Любовта, Светлината, Истината И Мъдростта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар