Последователи

четвъртък, 14 май 2020 г.

Преминаването От Една Реалност Във Друга XI




Обективното проявление следва умственото размишление първо идея, после форма. Трябва да се отбележи, че възгледите, които са популярни сред много теософи, които го смятат за загуба на време, са само една от илюзиите заради грубата материя, която ги заслепява, и че тяхното неразбиране на идеята е резултат от заблудата, че вибрациите в грубата материя са единствената реална дейност. Трябва да се има предвид, че в действителност всички ефективни действия имат своя източник дълбока медитация и то винаги творческата дума идва от Тишината. Действието в тази равнина би било по-малко слабо и неефективно, ако беше перфектно цвете от дълбокия корен на медитацията и ако душата след въплъщението по-често оставя тялото по време на земния живот, ще има по-малко глупави действия и празно забавление. Тъй като състоянието на съзнанието, душевното съзнание може да остави за известно време мрежа от груба материя и може да бъде въведено по всяко време на тези, които са се научили да оттеглят душата си от чувствата, точно както костенурка се е научила да се изкачва вътре в черупката си. И тогава действието става бързо, директно, фокусирано, а времето, „пропиляно” в медитация, е повече от спестено от директността и силата на акта, генериран от ума. Има две области на причинно-следствените проявления, а именно обективна и субективна. По-грубите енергии се проявяват обективно във физическия живот, затворени в голям цикъл на развиваща се индивидуалност чрез разкриване в нова личност при всяко раждане. Моралните и духовните действия намират своето приложно поле. Тъй като нравствените и духовните действия са най-важни и тъй като израстването на истинска личност зависи от тяхното развитие подобряване на „обекта на създаване и освобождение на душата. Когато триадата се отърве от черупката на желанията си, тя преминава всички прагове. Видяхме, че тя беше в спокойно полузаспало състояние, преди да напусне земната сфера чрез „втора смърт“. Това състояние по друг начин се нарича период на "бременност", защото предхожда раждането на егото. Като се има предвид преходът от земната сфера като смърт, е възможно в същото време да си представите това, като раждане.  В обикновения земен живот има за егото първата тръпка на психическия живот, постигането на зрялост, постепенното изчерпване на силите, превръщайки се в полусъзнание, постепенно забрава и летаргия, пълно забвение, а не смърт, но раждане, раждане на друг човек и възобновяване на действието, което всеки ден, ден след ден, поражда нови групи от причини, които трябва да бъдат разгадани в друг период и в друго физическо раждане на нова личност. Какъв ще бъде съответният живот на земята, във всеки случай се определя от кармата за нея вече говорихме. И този болезнен кръг на раждане след раждането трябва да се управлява отново и отново, докато съществото достигне края на седмия голям кръг или в интервала не придобие мъдростта и след това просветлението и по този начин стане свободен за кръг или два. Когато едно същество се роди в тази нова сфера, то напуска зоната на комуникация със земята. Въплътена душа може да се издигне до нея, но тя не може да бъде привлечена към вашия свят. От територията на съмнение има различни духовни състояния, но… щом егото излезе извън „ златният мост “, водещ към „седемте златни планини“, вече не може да общува с несъзнателни медиуми. Разбира се, новото его, щом се роди отново за известно време има пропорционално на земния си живот пълен спомен за„ живота си на Земята “, но никога не може да се върне на Земята без прераждане. Затова винаги се говори, като за безсмъртна триада, но-оо винаги трябва да се има предвид, че това не е индивидуална собственост на никой човек, а божествена същност без тяло и форма, безтегловност, невидимост и неделимост, която не съществува, но въпреки това съществува, както будистите казват за нирвана. Той само засенчва смъртния, влиза в него и прониква в цялото тяло, бидейки само вездесъщите лъчи или светлината, грееща през неговия носител и директното излъчване. Така те се обединяват, като по този начин затъмняват атмата. Изучавайки седемте принципа, видяхме, че Манас е двоен по време на земния живот, но сега долният Манас е изчистен от всички елементи на страстта. С чистотата той носи със себе си само чисти и достойни събития от земния живот, като по този начин подкрепя миналата личност и именно в това разширение на „личното его“, така да се каже, „илюзията“ на това създание освободено от всякакви илюзии, той би виждал цялото его като братя по душа и, поглеждайки назад към миналото си, би разпознал цялото разнообразие от връзки, които имаше с другите в много животи, точно както актьорът ще си спомни многото роли, т.е. които той играеше с други актьори и би мислел за всеки брат-актьор като личност, а не като изпълнител на роли, който играеше баща, син, съдия, убиец, господар, приятел и т.н.. По-дълбоките човешки взаимоотношения биха попречили на колегите актьори да се идентифицират взаимно по своите роли и по този начин съвършеното духовно его, признавайки дълбокото си единство и пълно братство, вече няма да се подведе от атрибутите на земните отношения. Но поне в долните етапи, все още са в личните граници на миналото му и той е заключен във връзка с едно въплъщение, неговият рай е обитаван от онези, които той е обичал най-вече с безсмъртна любов, от святото чувство, че сам не умира, а подобно прочистване на личното его е съществена черта, както бе споменато по-горе.
 

Повече за това по-късно. Затова


Бъдете Винаги В Светлината, Любовта, Истината И Мъдростта.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар