Последователи

сряда, 16 октомври 2024 г.

ДЕЦАТА II

 


След като се научи да забелязва красотата на звездното небе, мистерията на дърветата в гората, величието и гордостта на шумен петел ... детето с възрастта ще сее радост и наслада от живота около себе си, ще започне да живее лесно и просто, в доброта и светлина. Именно с такова възпитание то ще бъде способно на искрена и нежна любов в зряла възраст. Духовната красота и искрената любов са двете страни на една и съща монета. Съзнанието за щастието и красотата ще спаси света. Молитвата, която Исус остави за хората, гласи „Да се утвърди твоето царство както на небето, така и на земята“. Царството Божие на земята означава прилагане на моралния и социален закон в неговата цялост и в цялото величие на Истината, Добротата, Любовта и Красотата. Христос казва на душата, потисната от всички земни несгоди стани, защото твоята родина е на небето, но за да я постигнеш, трябва да изживееш живота си на земята достойно, правейки добро и благоденствие. Усмихвайте се, създавайте, обичайте, наслаждавайте се на живота и щастието ще ви придружава през целия ви живот. Моралното възпитание на дете от люлката е основният път към подобряване на вашето общество. Човекът е най-висшето проявление на Космоса на Земята, следователно човекът е отговорен за състоянието на тази планета, за чистотата на Вселената Развитието на една страна, нейната култура и икономика до голяма степен зависят от здравето на хората и концепцията за здраве трябва да се разглежда като състояние на пълно физическо, психическо и социално благополучие, а не само липсата на болести и наранявания. Във всички страни се повтаря принципът на доброто и злото и където има повече добро, страните са по-богати, хората са по-здрави. От първия ден от живота на детето майката трябва да провежда ежедневни целенасочени дейности с него, които ще помогнат на детето да овладее своевременно свързаните с възрастта умения и способности. Един много известен ваш писател казва „Жените се опитват да ни докажат, че могат да направят всичко, което ние, мъжете, можем. Не споря с това, но съм готов да се съглася, че жените могат да направят всичко, което могат да направят мъжете, а може би дори и по-добре, но тъжното е, че мъжете не могат да направят нищо близо до това, което могат да направят жените. Да, това несъмнено е вярно и това се отнася не само за раждането, храненето и отглеждането на деца, но хората не могат да направят това най-висше, най-добро нещо работата на любовта, работата на пълното отдаване на този, когото обичаш. Жена! Все пак човечеството й дължи това, че съществува най-хубавата дума на света Любов!“. Всеки месец бебето развива нови рефлекси и умения и е много важно не само да следите навременното развитие на тези умения, но и да ги научите на тези умения. За да може детето на 8 месеца да изпълни „добре“, „сбогом“ по искане на възрастен, за да може да намери познати предмети с очите си, трябва да бъде научено на това предварително и да вземе тези класове сериозно. Способностите на бебето са различни, някои бързо се справят със задачата, други ще изискват повече време за учене, но във всеки случай всеки ден трябва да укрепвате развитите рефлекси умения, така че на 8 месеца бебето да може да демонстрира способностите си и ако не иска да изпълни молбата на възрастния, тогава няма нищо лошо в това. Основното е, че то може и знае как да направи „това“, то знае например на 8 месеца „къде е часовникът (тик-так)?“, „Къде е кака, бати?“. И какво емоционално удоволствие изпитва бебето, колко щастливо е, когато търси познат предмет с очите си или дава този предмет на възрастен! Местният педиатър е длъжен ежемесечно да наблюдава нервно-психическото развитие на дете до една година и да записва всичко в историята на неговото развитие. Дете на 10-11 месеца, без участието на възрастен, няма да може да постави пръстен на върха на пирамидата, то, например, няма да може да постави куб на куба без преподаване, което се разпределя на бебето в ежедневието, трябва да имате време да направите комплекс от масаж и гимнастика, да го нахраните и не забравяйте да говорите с него, като му дадете необходимата информация, която се изисква от възрастта. Когато учите дете, разказвате и му показвате все повече и повече нови предмети, трябва да ги представите по такъв начин, че да предизвикате положителни емоции у детето радост, наслада „какъв красив кон!“ и му разкажете за това. Говорете с наслада „Слънцето топли всички, всичко...“, „Това е скакалец, бързо скача...“ и др. и т.н. Емоционално отворете света около вас за бебето, бъдете нежни с него, усмихвайте се, радвайте се, въпреки всички трудности на живота, и тогава с възрастта вашето дете никога няма да бъде безразлично и ще расте привързано, мило и нежно. Отглеждането на деца трябва да се извършва последователно от лесно към трудно, от просто към сложно и онези родители, които вярват, че всички умения могат да бъдат наваксани по-късно, дълбоко грешат. През последните години, дори през последните десетилетия, местните педиатри не изпълняват възложената им функция да наблюдават физическото и нервно-психическото развитие на деца под 3-годишна възраст и особено на деца от първата година от живота. В сегаши дни лекарят не се занимава с профилактика, не учи пациента на здравето, не разговаря с него. За съжаление, всичко, което, лекарите от 60-те, постигнаха в сегашето време, е забравено и тъй като опитът беше добър, славен и правилен, просто трябва да се върне бюджетното здравеопазване, в което само индивидуален подход към пациент, профилактика, медицински преглед бързо ще върнат предишната слава на здравеопазването. Работата на лекарите „според стандарта“, не ви доведе до нищо добро, застрахователната медицина, насочена към обогатяване на „безплатните“ застрахователни компании, фармакологични структури и обогатяване на управлението на здравеопазването, стана жалка и освен това , платени. Но здравеопазването беше не само безплатно, но и качествено, превантивно. И ако не започнете да развивате тези умения в детето си навреме (ежемесечно), целият последващ процес на обучение става значително по-труден.  Ако не сте започнали да учите дете да пълзи от 4-5 месеца, то няма да може да прави това, както се очаква на 7 месеца, а двигателните умения и умствените способности на дете от първата година от живота са взаимосвързани, ако не се научи да пълзи навреме, то често изостава и в нервно-психическото развитие. Следователно, трябва да се опитате да използвате разумно този период на будност. През 60-те, 70-те и 80-те години на миналия век не само педиатрите, но дори фелдшерите от селата, разположени в самата пустош, задължително оценяваха както физическото, така и нервно-психическото развитие на детето и всичко беше отразено в историята на развитието на бебето и кога е започнало да държи главата си, и каква фонтанела, и колко зъба, и какво може да прави. Това се правеше от фелдшер, който понякога обслужваше няколко села и възрастни, и деца. Тези фелдшери са ги обучавали педиатрите, работещи в града. Децата са бъдещето на страната ви и те трябва да бъдат здрави и нормално развити, естествено. Повече за това по-късно. Затова

 Бъдете Винаги В Светлината, Любовта, Истината И Мъдростта.




Няма коментари:

Публикуване на коментар